vendredi, juin 01, 2007

Allez, encore une image pour la route! Après tout, mon blog m'autorise à uploader jusqu'à 1 gig d'images... Ceci est représente donc une octave de bruit de Perlin, avec les normales déduites des faces, ce qui donne cet aspect "carrelage de cuisine sous ectasy". Mon but, c'est d'arriver à corriger ma fonction qui renvoie les normales procédurales sur un bruit de Perlin, et qui devrait donc donner des résultats bien meilleurs. Ça fait plusieurs jours que je suis coincé...




Another image for the road! After all, my blog authorizes me to upload up to 1 gig of images... This shows an octave of Perlin noise, with normals deducted from the faces, which gives this "kitchen tiles under ecstasy" feeling. My goal is to debug my function that returns the normals over a Perlin noise, and that should give much better results. I've been struggling with that for a few days...

2 commentaires:

Anonyme a dit…

The only issue I see here is that you use one normal per face and not per vertex, otherwise it's fine, isn't it ?

M87 a dit…

Yes, it is, but here, the normals are deduced from the faces by using a cross product. My goal was to calculate the normals from the derivative of the Perlin noise function. I finally debugged the thing, but it's sadly a much uglier picture than what I had expected.